8 Ağustos 2013 Perşembe

Godaddy'den alınan domain name'in blogger'a yönlendirme

Arkadaşlar goddady den bir domain almıştım ve blogger'dan oluşturduğum bir blog'a yönlendirme yaparken www.gn4.org olarak girince problem olmadığını ama siteadı.com veya http://gn4.org olarak girince godaddy park sayfasına yönlendirdiğini gördüm.blogger ın yardım sayfasında birşey eksik oluyordu ve araştırınca bazı kişilerin de aynı prıoblemi yaşadığını gördüm ve bunla ilgili ingilizce bir yazı buldum.

Bunu çevireyim de belki sıkıntı yaşayanlar olursa halletsinler problemi

1.kontrol paneli/Ayarlar/Yayımlanıyor'a gelin

2.Özel etki alanına tıklayın

3.Boşluğa aldığınız alan adını www ile birlikte yazın ve yarları kaydet tıklayın

4.Açılan sayfada Gelişmiş ayarlara geçiş yapın yazısına tıklayın.Sonra Ayar yönergelerine tıklayın ve blogger yardım sayfası açılacak

5.Bu yardım sayfasında DNS settings bölümünde here yazan yere tıklayın ve açıln sayfada GoDaddy.com yazan yere tıklayın.

Buraya kadar kolay ve blogger size ne yapacağınızı o açıln sayfada söylüyor ama bir hata var.daha doğrusu eksikler var ve işte problem çıkartan da buydu bende ve diğer birçok kişide...Neyse devam edelim

6.Godaddy hesabınıza giriş yapın

7.İlk önce My Account daha sonra 'Manage Domains''e tıklayın

8.Şimdi yönlendirmek istediğiniz domain name'e tıklayın

9.Şimdi 'Total DNS Control and MX Records''a tıklayın

10.CNAMES listesinde ilkini slimeniz lazım(sol tarafta www ile başlayan.Sağ taraftaki çarpıya tıklayınca silinir)

11.Orjinal CNAME 'i silince 'Add new CNAME Record' yazan yere tıklayın.

12.'Enter an Alias name' yazan yere www yazın.

13.'Points to host name' yazan yere ghs.google.com yazın.

14.OK 'e basın.

İşte buraya kadar zaten blogger'da da anlatılıyor.Ancak problem burda başlamıştı bende.Yani browser'a www.siteadı.com yazınca tamam ama siteadı.com yada http://siteadı.com yazınca godaddy parked sayfasına yönleniyordu.

15.sol üst trafta bulunan 'Domains' 'tıklayın.açılan sayfada'Forwarding'e tıklayın.

16.Açılan sayfada 'forwarding' 'masking' and 'help' vardır.Forwarding'e basın ve Enabled tuşuna basın.

17.Sağ tarafta bulunan 'Forward to' bölümüne aldığınız alan adını yazın.(xxxxxxxxx.com) şeklinde.

18.301 'moved permanently' butonuna basın.

19.'masking''e tıklayın.

20.'Mask Domain' kutusuna bir tick koyun.

21.'Masked Title' penceresinde aldığınız alan adını yazın(http veya www yazmayın başına.Sadece alan adını yazın)

22.OK tuşun basın ve sonraki pencerede de Ok tuşuna basın.

bütün işlem tamamdır.
Tekrar söylüyorum bendeki problem www.siteadı.com yazınca değil sadece siteadı.com veya http://siteadı.com yazınca çıkıyordu.Yani bu ikisini yazınca godaddy parked sayfasına yönleniyordu.

Birgün birisine lazım olursa diye çeviriyi yaptım.

kolay gelsin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder