8 Ağustos 2013 Perşembe

10 Gb Ücretsiz Back-up Alanı

Merhaba arkadaşlar,
Bir süredir kullandığım bir yöntemi sizinle paylaşmak istedim.
Geçtiğimiz günlerde sunucumun dosya sistemi uçtu. Yedeklerimi zar zor alabildim  Derler ya bir musibet bin nasihatten iyidir  Akıllandım. Yedek alabileceğim yerler araştırdım. Yedek alanlarına para ödemek istemedim. Aklıma Godaddy nin her domaine ücretsiz verdiği hosting paketleri geldi. Eminim birçoğunuzun Godaddy de domaini vardır. Bende domainlerimden biri için hosting accountu açtırdım.

Sunucumda back-up kısmından gerekli ayarları yaptım. Artık hergün saat 5 te yedeklerim diğer makinaya gidiyor.

Bu işlem için yapmanız gerekenleri ayrıntılı olarak yazarsak;
Godaddy hesabımıza giriş yapıp "Hosting" kısmından "My Hosting Account" kısmına tıklıyoruz.
Free Hosting with domain - Economy Hosting - (Free with Domain) kısmında Use Credit kısmına tıklıyoruz. Hangi domainimiz için istiyorsak. Seçiyoruz ve devam ediyoruz. "Hosting" kısmından "My Hosting Account" bu kısmı tekrarlıyoruz ve "New account", "Set Up New Account" kısımlarının panelimize gelmiş olduğunu görüyoruz.
Set-up new account diyoruz ayarlarımızı yapıyoruz. ( Bu kısım 5 aşamadan oluşuyor.)

Buraya kadar tamam ayarlarımızı yaptıktan sonra ip bilgileri ftp bilgilerimizi alıp hosting accountumuzda bir klasör oluşturuyoruz. Mesela xyz klasörünüzü .htaccess ile şifreleyip (güvenlik amaçlı) yedeklerimizi ftp aracılığı ile her gün bu klasöre aldırıyoruz.

Godaddy klasör şifreleme kontrol paneli>content>file manager>permissions kısmından yapılabiliyor.

Ben elimden geldiğince anlatmaya çalıştım, biraz ingilizce ile rahat bir şekilde kullanbilirsiniz.

Umarım işinize yarar.

Kolay Gelsin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder