8 Ağustos 2013 Perşembe

Blogger TR Karakter Sorununa Çözüm

Blogger'ın bilinen sorunlardan biri olan permalink sorununu nasıl çözdüğüm konusunda zamanında birçok mail ve yorum almıştım.

Sorun şu; Başlığımızda Türkçe karakterler varsa, permalinkte gözükmüyordu. Örneğin,
Başlık Kısmına "Türkçe Yazıyorum" yazarsanız url şöyle olacaktır.
xxxx.blogspot.com/2007/10/trke-yazyorum.html

Eğer başlık kısmında Türkçe karakter kullanmayıp "Turkce Yaziyorum" yazsaydık, url
xxxx.blogspot.com/2007/10/turkce-yaziyorum.html
olacaktı.

Başlıkta ilk yazıyı yazarken Türkçe karakter kullanmadığımız için bu sorunun önüne geçmiş oluruz. Yazıyı yayınla dedikten sonra url değişmeyeceği için "Düzenle" diyerek başlığı ilk baştaki gibi Türkçe yazabiliriz.

Bu yaptığımız kurnazlık ile permalink sorunu aşmış olacağız. Bunun ne gibi faydaları var diye sorarsanız, Google'ın bu tür linkleri sevdiğini söylesem yeterli olacak sanırım.

yuppieee

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder