31 Temmuz 2013 Çarşamba

Makale nasıl yazılır panpişler google sevsin bizi

Makale Yazımındaki Tek Zorluk Zamandır

Aslında makale işi veren müşterilerime baktığım zaman birçoğunun bu işe zaman ayıramamasından kaynaklandığını görüyorum bu işlerin. Çünkü makale yazmak dışarıdan bakılınca gerçekten zor bir iştir. O kelimeleri nasıl yerleştireceksin? O düzen nasıl olacak? Bir de buna kelime bazlı olarak düşündüğümüz zaman işin içinden çıkması güç bir duruma geliyor. Fakat kendi deneyimlerimden yola çıkarsam, makale yazmak sadece pratik işidir. Birçok kez pratik yaparsanız, biraz da kelime dağarcığınızı geliştirirseniz hiçbir sıkıntı yaşamaz ve makalelerinizi gözlerinizi açıp kapayıncaya kadar yazarsınız. Bu konuda size vereceğim birkaç öneriyi şöyle sıralayayım:
  • Makale yazımına başladığınız zaman olabildiğince "backspace" tuşunu kullanmayın. Bu tuş sizin zamanınızı yiyen bir tuştur. Kısaca yazdıklarınızı silmeyin. Yazınıza başlarken sakın ha sakın cümle cümle gitmeyin. Olabildiğince kafanızdaki kelimeleri cümleler halinde dökmeye çalışın ve bir paragrafı hiç durmadan yazın. Bunu başarırsanız zaten makale yazımının temelini sökmüş olursunuz. Tabi hatalar yapabilirsiniz fakat yazıya başlamadan önce hatasız bir yazı yazmak amacını güdün.
  • Ben bir makale yazarıyım evet. Fakat onlarca kez arkadaşlarıma veya forumlardaki makale yazarlarına çalışma yaptırdım. Zamanım yoktu, makale lazımdı, yeni teknikler öğrenebilir miyim diye düşündüm vs. vs. Fakat birçok yazardaki eksiklik benim gözüme çarptı. Bu da makale yazarken ki araştırma konusu olduğu için makaleler cümle cümle yazmaya çalışıyorlar. Bunun yerine size önerim genel olarak bir paragrafı, birkaç cümleyi aynı anda ele almaya çalışın. Küçük bir örnek…
" Hint müziği geçmişten günümüze gelmiştir. En ünlü Hint müziklerinden birisi Jai Ho'dur. Bu bir film müziğidir."
Bu 3 cümleli bir grubu yazarken şu şekilde yazmaya özen gösterebilirsiniz.
" Dünya genelinde oldukça fazla dinlenen müziklerden Hint Müziği, geçmişten günümüze kadar hiçbir zaman önemi kaybetmemiştir. Birçok Hint filminin müziklerine baktığımız zaman dünya çapında bilinmektedir ki bunlardan birisi de Jaio Ho'dur."
Görüldüğü üzere 16 kelimelik ve 3 cümleden oluşan bir metni biz 30 kelime ve 2 cümle şeklinde rahatlıkla yazabiliyoruz. Bu sayede hem cümle sayısını azaltmış oluyoruz hem de kelime sayısını arttırmış oluyoruz.

Makalelerinizde Kelime Sayılarına Hükmedin

Bilindiği üzere özellikle SEO çalışmalarında kullanılan tanıtım yazılarında kelime sayısı ve anahtar kelimelerin yazı içine dağılımı oldukça önemlidir. Bu yüzden kelime sayılarına verilen önemle birlikte bu konuya da değinme gereği duydum. Kelime sayılarımıza nasıl hükmedebiliriz?
  • Kelime sayınızı yükseltmek mi istiyorsunuz? O zaman ilk olarak kelime dağarcığınızı yükseltmelisiniz. Ana etmen zaten buradan geçiyor. Bir kelimeyi ne kadar çok kelime ile anlatırsanız o kadar kelime sayısını arttırabilirsiniz. Tabi bunu tanıtım yazılarında uygulamaya çalışın. Çünkü kelime sayısını arttırmaya çalışmak çok çabuk sezilebilir ve bu da makale ise, makalenin kalitesini düşürür.
  • Bağlaç ve türevi kelime gruplarına önem verin. Sık sık nokta kullanmak yerine, iki cümleyi bağlayın ve bu bağlama ile 4-5 kelime daha kazanın. Bunun için küçük bir örnek vermek gerekir.
"Marsa adım attı. O gün büyük bir gündü aslında. Dünya'dan Marsa ilk defa bir canlı gönderildi."
Bir de bunu bağlaçlardan faydalanarak yazalım.
"Marsa bastığı o adım ile dünya tarihinin en büyük günlerinden birini yaşatmayı başardı. Dünya'da yaşanan bu ilk kuşkusuz Mars'a gönderilmiş olan ilk canlıdır.
Bu şekilde yazdığımız zaman tek satırlık bir cümleden 6 kelime fazlalık elde etmeyi başardık. Tabi özel olarak değiştirilmesi zor cümleler seçiyorum. Yoksa kendi kabiliyetinize göre bu fazlalıkları 10 hatta ve hatta 15 kelimeye çıkarabilirsiniz.
  • Tanıtım yazısı yazmak istiyorsunuz veya makale formatında olsun diyorsunuz önemli değil. Eğer kelime sayısında artış istiyor veya anahtar kelimenizin sık sık çıkmasını istiyorsanız size önerim bir cümle yazdıktan sonra 2-3 cümle sonra ondan bahsetmeye çalışın. Bu biraz zor anlaşılır kabul ediyorum. Ona da güzel bir örnek verelim film sektöründen.
Bu örneğimiz ile bir film tanıtımı yazmak istiyorsunuz fakat indirme veya internet üzerinden izlenecek bir sitenize link göndermek istiyorsunuz. Şu şekilde yapmaya çalışın:
" Oblivion, 2013 ABD yapımı bir film olarak karşımıza çıkıyor. Oyuncu potansiyeli bakımından oldukça beğeni toplamasına karşılık eleştirmenlerin gözünden büyük bir darbe alıyor. Özellikle kurgusunun oyuncu kadrosunun yanında sönük kaldığını görüyoruz. Tom Cruise gibi ünlü isimlerin yer aldığı Oblivion filmini izlemek istiyorsanız sinema ekranlarında yerinizi alabilirsiniz. Vizyona yakın bir zamanda giren film, önümüzdeki haftalarda da yerini koruyacak."
Bu yazıda fark ettiyseniz "Oblivion filmini izle" kelimesini içine serptim. Bu sayede fark edilmeden rahatlıkla link alabilirsiniz. Bu da tanıtım yazısını yayınlayacak sitenin de kalitesine olumsuz bir etki yaratmaz. Ayrıca bir iki kere kadrosundan bahsetmeye çalıştık, bu sayede aynı kelimeleri kullanmadan kelime sayısını arttırdık.
  • Özgün ve pratik olun. Kelime sayısını arttırmada en önemli faktör bence bu olmalı. Pratik yaparak, o kategoride kendi kendinize makale yazarak hem makale sistemini oturtabilirsiniz hem de o kategoride yazı yazarken kullanacağınız ölçütleri, sırasını belirleyebilirsiniz. Tabi özgün bir şekilde yazmanız, rewrite denilen teknikten uzak olarak çalışmanız sizin gelişiminize büyük bir katkı sağlayacaktır.

Makaleleri SEO Sistemine Uygun Hale Getirmek

                Bu aslında site sahiplerinin en çok önemsediği konudur. Çünkü google arama motorunda yükselmek her site sahibinin büyük hayalidir. ( istisnaları vardır tabi ) Peki yazdığımız makaleleri, tanıtım yazılarını ne şekilde SEO'ya uyumlu hale getirmeliyiz.
  • Homojen Olarak Dağıtın! Bu husus aslında SEO uyumunun temelini oluşturmaktadır. Makalenizde vereceğiniz kelimeleri linklendirirken bu linklerin art arda olmamasına özen gösterin. Şahsi olarak söylüyorum şu ana kadar homojen olarak dağıtılan linkler diğerlerine göre daha çok fayda gösterdi. Peki homojen olarak nasıl dağıtabiliriz. Bunun için güzel bir örnek düşündüm aslında. Flash oyun makaleleri yazarken karşılaştığım sorundu bu benim için. Kategori linklendirmeleri yaparken rastlıyordum. Gelin göstereyim size.
"Günümüzün en büyük eğlence araçları arasında kuşkusuz flash oyunlar yer almaktadır. Özellikle son zamanlarda artan flash oyun sitesi sayısı ile artık daha kaliteli flash oyunlarına ulaşmamız mümkün hale geliyor. Bu alanda yaşanılan gelişmeler ile oyun kategorileri de büyük bir artış göstermektedir. Araba oyunları, kız oyunları ve diğer genel oyunların dışında çiftlik oyunları, masa tenisi oyunları, barbie oyunları da artık sıkça oynanan oyunlar arasında yer almaktadır. Fakat baktığımız zaman bu oyunlar arasında en çok oynanan türler belli başlıdır. Özellikle son zamanlarda gelişen bu oyun türü kuşkusuz çiftlik oyunlarıdır."
Burada göstermek istediğim örneğin makalenizde linklendireceğiniz kelimeler çiftlik oyunları ve kız oyunları. Yazıda çok yakın yerlerde yer alan bu iki kelime grubunu linklendirmek yerine, yazınıza devam edin ve ilerleyen cümlelerde o kelime grubunu tekrardan geçirin. Bu sayede hem kelime sayısında artış yaşarsınız hem de kelimelerinizi homojen olarak dağıtmayı başarırsınız. Bu örnek anlaşılması bakımına yapılmış bir örnektir.
  • Bold yazmanın önemini de geçmemek lazım. Kendi sitemde sıkça kelimeleri kalınlaştırmaya çalışıyorum. Her paragrafta özellikle değerli kabul ettiğim 3-4 kelime grubunu bold olarak yazarım. Bu kelime grupları google gözünde daha değerli hale gelmektedir. Bunun nedenine baktığımızda google bizim gibi düşünmek istiyor. O kelimeyi kalın mı yazdın, demek ki o kelime önemli, demek ki o kelime hakkında bilgi veriyorsun. Benim düşüncem bu yöndedir, ne kadar doğru ne kadar yanlış.
  • Yazı yazarken yazılarınızı kesinlikle başlıklara bölmeye çalışın. Belki google gözünde bir etkisi yoktur ama geçenlerde Yandex'te karşılaştığım bir örneği vermek istiyorum. Sitemde "Türk İnkilabı" hakkında bir yazı yazdım ve alt başlık olarak "Siyaset Alanında Yapılan İnkilaplar" ve diğer inkilap türlerini yazdım. Yandex ile gelen bir kelime de "Siyaset Alanında Yapılan İnkilaplar" oldu ve ben de gireyim acaba kaçıncı sıradayım diye o kelimeyi arattım. Gördüğüm ise beni şaşırttı. Belki çoğu insan biliyordur ama Yandex üzerinde "Siyaset Alanında Yapılan İnkilaplar" diye bir başlık gördüm fakat link olarak Türk İnkilabı linkine yönleniyor. Yani, yandex konu başlıklarını da ayrıca alıyor sanırsam. Bu da en azından alternatif bir arama motoru için fayda sağlayabilir.
Küçük bir yazı olmuş olabilir, umarım ilerleyen dönemlerde bu amaca uygun daha verimli bir yazı ile karşınızda olurum. Umarım makale yazımınızda az da olsa bir katkı sağlamış olurum.


alıntıdır dogushanbalci.com dan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder